پوکی استخوان,ورزش هوازی,یوگا علمی

آشنایی با ورزش های مضر برای پوکی استخوان!

بعضی از ورزش ها هستند که به ورزش های مضر برای پوکی استخوان شهرت دارند. به یاد داشته باشید با اینکه ورزش کردن برای سلامتی مهم است اما بعضی از ورزش ها هم هستند که می تواند سلامتی افراد را به خطر بیندازد. همان طور که مستحضر هستید پوکی استخوان بیماری خاموشی است که در دهه های اخیر به علت صنعتی شدن مواد غذایی، رونق بیشتر غذاهای فست فودی و عدم تحرک کافی بسیار بیشتر از قبل رواج پیدا کرده است و تبدیل به یک معضل بزرگی در جوامع امروزی شده است. افرادی که مبتلا به پوکی استخوان هستند بایستی مواردی را رعایت کنند که این پوکی استخوان منجر به شکستگی استخوان ( در موارد بسیار شدید ) نگردد.

چه چیزهایی برای پوکی استخوان مضر است؟

پوکی استخوان,ورزش هوازی,یوگا,

در پاسخ به سوال چه چیزهایی برای پوکی استخوان مضر است؟ می توان گفت عوامل گسترده ای از قبیل عادات بد غذایی، استعمال دخانیات، بعضی از داروها، ورزش ها و حرکات نامناسب و غیره برای این بیماری مضر هستند.

ازاین رو در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با یکسری از ورزش های مضر برای پوکی استخوان آشنا کنیم.

دویدن

دویدن را می توان یکی از ورزش های مضر برای پوکی استخوان دانست. فردی که در حال دویدن است بر اثر دویدن، فشار استخوان هایش افزایش می گردد ولی اگر این فرد همزمان از بیماری پوکی استخوان رنج ببرد استخوان هایش ضعیف و شکننده است و نمی تواند این فشار را تحمل کند در نهایت منجر به شکستگی و آسیب به استخوان هایش می شود.

پریدن  

ورزش هایی که همراه با پرش هستند مانند طناب زدن، پروانه زدن و … برای پوکی استخوان بسیار مضر هستند زیرا در این ورزش ها به علت برخورد ناگهانی و شدید پاها به زمین ممکن است استخوان های یک فردی که از پوکی استخوان رنج می برد تاب و تحمل این ضربه و فشار را نداشته باشد و در نهایت  منجر به شکستگی شود.

تنیس و گلف

هنگام بازی تنیس و گلف، به خاطر پرتاپ پر قدرت توپ یا چرخاندن راکت فشار بیشتری به استخوان های دست، کتف و ستون فقرات می آید و ممکن است باعث آسیب جدی دراین ناحیه ها گردد از این رو تنیس و گلف را می توان جزو ورزش های مضر برای پوکی استخوان دانست.

ورزش های پر خطر

باید بدانید که برخی از ورزش ها مانند اسکی، اسکیت، ورزش های رزمی و غیره که جزو ورزش های پر خطر هستند برای افرادی که در معرض بیماری پوکی استخوان هستند و بافت استخوانی آن ها ضعیف تر و شکننده تر است مضر می باشد و بایستی از این دسته از ورزش ها دوری کنند و به قول معروف یک خط قرمز بر روی آن ها بکشند.

برخی از تمارین یوگا و پیلاتس

پوکی استخوان,ورزش هوازی,یوگا,

درست است که یوگا و پیلاتس جزو ورزش هایی هستند که برای بهبود انعطاف پذیری و برای پیشگیری از دررفتگی استخوان ها مناسب هستند اما باید توجه داشته باشید که تمام حالات و حرکات این ورزش ها برای کسانی که از بیماری پوکی استخوان رنج می برند مناسب نیست زیرا بعضی از حرکات بر روی ستون فقرات فشار وارد می کند و باعث آسیب در این ناحیه ( برای بیمارانی که در معرض پوکی استخوان هستند ) می گردد.

سخن اخر

البته نکته ای که نباید از آن غافل شد این است که ریسک انجام این ورزش ها بستگی به شدت پوکی استخوان و سلامت کلی بدن دارد و اینگونه نیست که تمام افرادی که پوکی استخوان دارند نتوانند از تمامی این فعالیت ها محروم شوند.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *